/ Skådning /

Fredagen den 13:e - En dag att minnas

Jag och min sambo hade just sjunkit ner i soffan när larmet kom om en utfärgade hane rödfalk i Ottenby på södra Öland. Blott det fjärde fyndet på ön och en art som jag saknade på ön. Det fanns inte mycket att tveka på, vi kastade oss i bilen och styrde mot Öland. Det var nervösa mil i bilen innan vi var framme på fyrvägen. Redan från bilen kunde vi se falken som satt i toppen av en buske. Total lycka! Falken höll till runt södra lundparkeringen och visade upp sig helt fantastiskt då den fångade insekter på nära håll. En upplevelse vi sent ska glömma!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 / / Linus Karlsson:

Grymt snyggt Markus! Vilka bilder och vilken uppvisning han bjöd på - fantastiskt!

Svar: Tack Linus! Ja satan så gött det var! :)
Markus Tallroth

#2 / / Sofia ocg Rickard Hillbertz:

Hej!
En hälsning från dina lärare på Naturbruksgymnasiet. Vi var på semester på Öland och fick av en slump höra att att du arbetade på Öland på SOF. Eftersom vi körde förbi butiken stannade vi till men du hade semester. Vad roligt att du jobbar med det du redan brann för på gymnasietiden. Synd att du inte var där! MVH Sofia o Rickard

Svar: Hej Sofia!

Vad roligt att ni kom och hälsade på! Så synd att jag inte var där :( Trivs superbra på jobbet och får hålla på med det jag brinner för, känns underbart! Fåglarna och naturen är fortfarande mitt största intresse och tar upp största delen av min fritid. Bor i Kalmar sen 6år tillbaka med min sambo och hunden Olle. Hur fick ni höra att jag jobbar på Naturbokahandeln? Världen är liten! Jobbar ni båda kvar i Osby? Superkul att höra från er! Ha det toppen!
Kram
Markus
Markus Tallroth